Laatste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Egbert, Margriet en Joke Oomkes - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Egbert, Margriet en Joke Oomkes - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: OomkesX3

Blijf op de hoogte en volg Egbert, Margriet en Joke

14 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal,

vandaag is al weer de laatste dag in Lhasa. Wij hebben het hier erg goed gehad. Veel gezien, maar heerlijk rustig aan en ook veel tijd voor onszelf. Dat was wel anders in Beijing.

Vandaag om 9.30 uur stond de gids met nieuwe chauffeur en een grote landrover ons op te wachten en zijn we naar het Gandenklooster gereden. Dit klooster ligt 60 km buiten Lhasa en op bijna 4.000 meter hoogte. Het is het drie na grootste klooster van de wereld. Alle grote Lama's hebben hier gewoond / gewerkt tot ze het land uit zijn gevlucht in de culturele revolutie. (zoals de gids het zo mooi zegt). Het was een bijzonder mooie reis naar toe en een mooi klooster om te zien, al zijn de beelden die binnen staan bijna altijd gelijk aan die in andere kloosters.

Vanmiddag hadden we 'vrij' en zijn we eerst met z'n drieen de stad in geweest en geluncht, daarna ben ik nog even alleen rond wezen struinen. Was ook even lekker. Een kaart gevonden van Tibet met daarop vrij goed aangegeven waar we de komende dagen zullen gaan rijden op weg naar Nepal. Morgen om 9.30 uur staat de gids weer klaar om ons op te halen. We hebben dan een lange dag te gaan, ongeveer 7 uur rijden inclusief stops. We gaan drie passen over van ruim 4.000 meter, dus dat wordt wel een bijzondere tocht. We vinden het ook weer goed verder te trekken. Onderweg hebben we nog de optie andere kloosters te bezichtigen, maar papa heeft al aangegeven voorlopig genoeg kloosters te hebben gezien. Gisteren begon de gids ons bij wijze van overhoring al te vragen of wij wisten hoe de beelden in het klooster heetten. De meeste wisten we echter niet (vond hij wel weer jammer). Vanaf nu zullen we beter op letten. :)

Nou, dit was voorlopig ons laatste verslag voor de komende dagen. Zaterdag 19 november is de verwachting dat we aankomen in Kathmandu. In het weekend zullen we dan weer kijken of het lukt weer wat te schrijven over de nu komende dagen.

Lieve groet,

Egbert, Margriet en Joke

• 14 November 2011 - 12:07

Karin:

Gaaf. Geniet van alles wat jullie de komende dagen zien op grote hoogte. Mail is in de maak. Jammer dat jullie die pas over een week lezen. Maar ... wat in het vat zit ... Veel plezier samen en kom in goede gezondheid aan in Kathmandu.

Liefs, Karin.

• 14 November 2011 - 14:03

Harold:

Ik zie het al..
    Druk, druk druk...
    Over paar weken vakantie in.... Nederland.

Groet'n uut Brummen

• 14 November 2011 - 15:29

Kelly:

Mooie foto's! Klinkt als een super mooie reis! Goeie reis komende dagen en ik mail jullie straks terug!

Liefs

• 14 November 2011 - 19:13

Folkert:

Klinkt allemaal weer erg mooi! Veel plezier tijdens de komende tocht!

Folkert

• 14 November 2011 - 21:14

Peter:

Nou dat klinkt weer geweldig. Ik ben wel een beetje jaloers, volgens mij hebben jullie echt een toffe vakantie. Is het inderdaad zo koud daar? Hier nu wel, koud en mistig, maar het wordt weer rond de 10 graden, dus iets beter.

Nou geniet er maar weer van, een hele goede voorspoedige reis.

• 14 November 2011 - 21:49

Melanie:

Mooie foto's! Geniet lekker verder van jullie mooie reis. Groetjes en ik ben zeer benieuwd naar de rest van de foto's.

Egbert, Margriet en Joke

Wij vertrekken 5 november 2011 tot donderdag 1 december 2011 met een rondreis door China, Tibet en Nepal. Hieronder een overzicht waar wij wanneer ongeveer uit zullen hangen. Zaterdag 5 november vliegen we om 18.35 uur vanaf Schiphol naar Beijing met vlucht KL897. Op zondag 6 november komen we om 9.50 uur plaatselijke tijd in Beijing aan. Na met een gids Beijing te hebben bekeken vertrekken we woensdag 9 november om 20.09 uur met de trein naar Lhasa. Daar komen we op vrijdag 11 november om 16.00 uur aan. Op dinsdag 15 november vertrekken we met een auto en chauffeur vanuit Lhasa richting Nepal. We overnachten achtereenvolgens in Gyantse, Shigatse (2 nachten), Sakya, Rongbuk (daar bezoeken we de volgende dag het Mount Everest Basecamp). Vervolgens hebben we een transfer naar Lao Tingri. Maandag 21 november steken we te voet de grens over met Nepal en hebben we een transfer van Kodari naar Kathmandu. Donderdag 24 november vertrekken we naar Chitwan N.P. Zondag 27 november vertrekken we van Chitwan N.P. naar Pokhara. Dinsdag 29 november komen we weer terug in Kathmandu waar we op woensdag 30 november om 14.15 uur vertrekken met vlucht 9W 261 JetAir naar Delhi. Daar komen we om 15.45 uur aan. Helaas moeten we dan even wachten tot 01.50 uur op vlucht KL872 die ons weer naar Nederland zal brengen. Als alles goed gaat komen we op donderdag 1 december om 6.05 uur aan op Schiphol. We hebben er zin in en kijken erg uit naar de verschillende landen, culturen en natuur die we gaan zien. We zullen ons best doen deze blog regelmatig bij te werken met een berichtje als we tenminste over internet kunnen beschikken.