2e dag Verboden stad / acrobaten - Reisverslag uit Beijing, China van Egbert, Margriet en Joke Oomkes - WaarBenJij.nu 2e dag Verboden stad / acrobaten - Reisverslag uit Beijing, China van Egbert, Margriet en Joke Oomkes - WaarBenJij.nu

2e dag Verboden stad / acrobaten

Door: OomkesX3

Blijf op de hoogte en volg Egbert, Margriet en Joke

07 November 2011 | China, Beijing

Lieve allemaal,
Vannacht hebben wij heerlijk geslapen..... tot drie uur, daarna tot zes uur wakker gelegen. Vervolgens weer als een blok in slaap gevallen om vervolgens om half acht wakker te worden van de wekker. We hebben goede geluidsdichte kamers, want om kwart voor acht kwam mama even checken of ik wel wakker was, omdat ze nog niets had gehoord. Ik was al uit bed, dus dat viel weer mee.

In het hotel ontbeten. We hadden keuze uit nasi met allerhande bijgerechten maar gelukkig ook brood, jam, ei etc. Daar hebben wij maar voor gekozen.

Om 9.00 uur werden we opgepikt en zijn we eerst naar het titanenplein geweest en vandaar naar de verboden stad gelopen. Was erg groot en indrukwekkend. Om 12.00 uur waren we aan de andere kant weer uit de stad en zijn we met onze auto en chauffeur naar het restaurant gereden waar we rijst kregen met allerlei bijgerechten. Ik moet zeggen het eten is erg goed (behalve dan wat wij gisteren hadden gegeten) en absoluut niet vet.

Na de lunch zijn we naar de zijdefabriek gereden, waar we uitleg kregen hoe het zijdeproces werkt en we uiteraard al vrij snel in de winkel uitkwamen en ons dekbedden werden aangeprezen. Ik was al van plan er een te kopen en heb dat dus ook gedaan. Evenals wat stofjes en mama en ik hebben allebei een sjaal gekocht (exact dezelfde). Ik wilde alles op laten sturen naar Nederland maar dat was zo duur, dat ik het toch maar zelf mee sleep. Maar zien of ik het in mijn rugzak krijg. Het kan in ieder geval bij de zak van mijn rugzak in.
Na de fabrief hebben zijn we bij een winkel geweest waar we thee ceremonie kregen. Ook daar was ik al eerder geweest met Rob, Elline en Folkert. Maar het was wel weer grappig en we hebben alledrie een bijzondere theemok gekocht.
Na de theeceremonie zijn we bij het theater afgezet en hebben we een voorstelling van de acrobaten gezien. Was erg gaaf. Als laatste zijn we met de gids nog ergens in de buurt van het hotel gaan eten waar we nu net van terug zijn gekomen.

In het hotel kan ik op internet, het eerste kwartier gratis, daarna moet ik wel betalen, maar de prijs valt erg mee. Dus ik maak er graag gebruik van om de blog bij te werken. Het is hier trouwens 7 uur later dan in Nederland, bij ons is het nu vier over negen in de avond. Bij jullie dus vier over twee in de middag.

Vandaag hebben we weer een leuke dag gehad, veel gezien en veel indrukken op gedaan. Morgen gaan we naar de Chinese muur en daarna mogen we kiezen. Op het programma stond officeel het olympisch dorp, maar daar hadden we alledrie niet zo'n behoefte aan, dus nu mochten we kiezen waar we naar toe wilden gaan, en dat worden de Minggraven. (ik geloof dat ze zo heten). Ook daar ben ik al geweest, maat het is niet erg er nog een keer naar toe te gaan. Jullie lezen het morgen wel weer. Het weer is hier goed, in ieder geval geen regen, af en toe de zon maar rond de tien graden. Dus wel jassen en 's avonds ook dassen weer.

Groet van ons alledrie en tot morgen.

Margriet, Egbert en Joke

P.s. via de computer van het hotel is het helaas niet mogelijk foto's te plaatsen op het blog, dus deze houden jullie nog tegoed.

  • 07 November 2011 - 16:36

    Margrieta:

    Klinkt allemaal goed! Je moet al die soeveniers wel mee sjouwen, gelukkig un je de das gelijk gebruiken.

    doei doei en geniet ze

  • 07 November 2011 - 19:57

    Karin:

    Tja, met toch 7 uur tijdsverschil zul je regelmatig wakker liggen denk ik. Niet te druk over maken, het gaat vanzelf over. Jammer dat het opsturen zo duur is, nu moet je het steeds meeslepen. Maar ... als het koud is kun jij jezelf warm houden.
    Ik heb laatst de foto's van Hilda gezien van Beijing. Het is echt prachtig wat jullie zien.
    Hier alles goed. Vandaag afscheid genomen van 15 jaar kleuterschool...
    Heb het goed met elkaar en geniet van alles wat je ziet. Dikke kus, Karin.

  • 08 November 2011 - 10:41

    Harold:

    Veel plezier daar.

    PS met mij gaat het goed, ben uit ziekenhuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Egbert, Margriet en Joke

Wij vertrekken 5 november 2011 tot donderdag 1 december 2011 met een rondreis door China, Tibet en Nepal. Hieronder een overzicht waar wij wanneer ongeveer uit zullen hangen. Zaterdag 5 november vliegen we om 18.35 uur vanaf Schiphol naar Beijing met vlucht KL897. Op zondag 6 november komen we om 9.50 uur plaatselijke tijd in Beijing aan. Na met een gids Beijing te hebben bekeken vertrekken we woensdag 9 november om 20.09 uur met de trein naar Lhasa. Daar komen we op vrijdag 11 november om 16.00 uur aan. Op dinsdag 15 november vertrekken we met een auto en chauffeur vanuit Lhasa richting Nepal. We overnachten achtereenvolgens in Gyantse, Shigatse (2 nachten), Sakya, Rongbuk (daar bezoeken we de volgende dag het Mount Everest Basecamp). Vervolgens hebben we een transfer naar Lao Tingri. Maandag 21 november steken we te voet de grens over met Nepal en hebben we een transfer van Kodari naar Kathmandu. Donderdag 24 november vertrekken we naar Chitwan N.P. Zondag 27 november vertrekken we van Chitwan N.P. naar Pokhara. Dinsdag 29 november komen we weer terug in Kathmandu waar we op woensdag 30 november om 14.15 uur vertrekken met vlucht 9W 261 JetAir naar Delhi. Daar komen we om 15.45 uur aan. Helaas moeten we dan even wachten tot 01.50 uur op vlucht KL872 die ons weer naar Nederland zal brengen. Als alles goed gaat komen we op donderdag 1 december om 6.05 uur aan op Schiphol. We hebben er zin in en kijken erg uit naar de verschillende landen, culturen en natuur die we gaan zien. We zullen ons best doen deze blog regelmatig bij te werken met een berichtje als we tenminste over internet kunnen beschikken.

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 24061

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 01 December 2011

China - Tibet - Nepal

Landen bezocht: