3e dag in Beijing/Peking - Reisverslag uit Beijing, China van Egbert, Margriet en Joke Oomkes - WaarBenJij.nu 3e dag in Beijing/Peking - Reisverslag uit Beijing, China van Egbert, Margriet en Joke Oomkes - WaarBenJij.nu

3e dag in Beijing/Peking

Door: OomkesX3

Blijf op de hoogte en volg Egbert, Margriet en Joke

08 November 2011 | China, Beijing

dag 3 beijing
vroeg ontbijt half 8 en om half 9 in de auto naar een jade fabriek, verplicht, na een half uur weer in de auto en naar de ming tombe. wwn uur rijden. dat is net zoiets als de farao graven in Luxor, alleen veel minder versieringen in de tombe maar de weg er naar toe was prachtig. De laan er naar toe 700 m was aan weerskanten versierd met stenen dieren, olifanten, cheeta's, paarden, enz. staand en liggend. Ook natuurlijk weer diverse tempels voor we bij de eigenlijke tombe waren. In deze vallei liggen 13 keizers begraven met vrouwen in hun tombe en concubines apart.
Daarna in de auto voor een late lunch, 2 uur en dan naar de MUUR!! Heel bijzonder, je ziet al van ver de muur over de bergen gaan, op en neer elk hoogteverschil volgend. We hebben er een stuk op gewandeld en uitgekeken en foto's gemaakt. In het hotel had mijn telefoon geen bereik maar hier op de muur wel, dus hebben we Imre gesmst dat we op de muur waren en aan hem dachten in groep 3. Daarna weer terug naar Beijing 18.00 uur en om 19.00 uur naar ons Pekingeend diner. Weer een prachtige dag droog, zonnig en af en toe bewolkt, 15 graden, goed weer om dit alles te doe. Morgen gaan we naar het zomerpaleis, een Hutong (is een wijkje in de oorspronkelijke staat, daar is dus nog geen hoogbouw).
Om 6 uur moeten we in het Hotel terug zijn om de Himalaya expres te nemen en komen dan vrijdag in Lhasa aan. Voorlopig dus geen blog.
We genieten dus volop en hebben het goed met elkaar. Groeten en liefs van ons uit het oosten.
Margriet

  • 08 November 2011 - 13:19

    Karin:

    Geweldig, wat een unieke plek om naar toe te gaan, de muur. Zijn jullie al gewend aan de drukte? Jullie sms is ontvangen, nèt toen ik op Passe Partout aankwam met Luke en Imre dus net weggebracht had. Ik ga Imre zo ophalen, dus dan zal ik de sms voorlezen. Lief hoor dat je aan hem dacht vanuit het verre China. Ik zal mailen hoe het gegaan is. Geniet morgen nog van jullie laatste dag Beijing, en dan op naar nieuwe hoogtepunten. Ik ben benieuwd.
    Groetjes voor jullie 3, Karin.

  • 08 November 2011 - 15:39

    Margrieta:

    Leuk jullie verhalen te lezen! Veel plezier naar de himalaya, dan heeft papa gezien wat hij wilde.... Weer een gelukkig mens op de wereld!

  • 08 November 2011 - 17:30

    Harold:

    Leeeeuuuukkkkk! zeg!
    Indrukwekkend zal het zeker zijn geweest. Geniet an de treinreis.

  • 09 November 2011 - 19:43

    Vera En Frits:

    Hoi grote zus, zwager en nichie,

    Leuk om zo mee te lezen wat jullie allemaal doen. Goede reis verder in de trien en alle andere vervoersmiddelen.
    geniet ervan.

  • 10 November 2011 - 18:51

    Melanie:

    Heb net jullie reisverslagen gelezen. Jullie zijn goed aangekomen en wat hebben jullie al veel gezien! De muur lijkt mij ook een geweldig aparte ervaring. Heel veel plezier nog voor de komende dagen, ik hou je reisverslagen in de gaten, leuk!

  • 11 November 2011 - 12:23

    Kelly:

    Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen! Ik ben jaloers ;) Ben benieuwd naar het volgende verhaal :)
    Liefs

  • 11 November 2011 - 13:09

    Hans:

    Jullie zullen wel gaar zijn na twee dagen in de trein.
    Hopelijk is het eten een beetje te pruimen en vooral ook hygiënisch.
    Ik heb iedereen op de familie site de link naar deze blog gestuurd. Hij stond niet helemaal goed in de mail van Margriet.
    Dus binnenkort krijgen jullie honderden reacties!
    Veel plezier.

  • 12 November 2011 - 08:41

    Heleen:

    lieve zun, zwager en nicht
    Wat maken jullie een prachtige reis. Eerst dacht ik : pff waar ze zin in hebben om naar die landen te gaan, maar nu word ik toch ook enthousiast. De muur in het echt te zien en al die tempels. Als het goed is zit nu de treinreis erop en gaan jullie het vlgd bekijken. Geniet ervan en leuk de verhalen te lezen.
    ps: hier nog geen kleinkind hoor, we wachten geduldig. (valt niet mee hoor).
    groetjes Frits en Heleen

  • 12 November 2011 - 08:42

    Heleen:

    ik bedoel natuurlijk zus

  • 12 November 2011 - 14:50

    Peter:

    Hoi, Leuk om dit alles te lezen. Joke je bent bijna net zo enthousiast als Daphne. Wel is er een verschil want Daphne ging ik na verloop van tijd ophalen en dat zit er bij jullie jammer genoeg niet in. Desondanks heel veel plezier samen en een behouden reis!

  • 13 November 2011 - 19:58

    Daphne:

    hooi!!!!
    leuk hoor die foto's ik wist niet dat jullie konden paardrijden :P haha
    en de muur!!!! dat jullie dan nog tijd hebben om aan ons, met name imre, te denken. haha imre was er heel blij mee, al heeft mama dat waarschijnlijk wel gezegt. ik wou dat ik mee was!!!! ik heb ondertussen mijn schrijf examen engels achter de rug. het was heel eng, iedereen begon tegelijkertijd te typen daarvan raakte ik uit mijn concentratie. ik heb uiteindelijk een 6.7 gekregen!!!!! afgerond een 7!!!!!!!!! niet super hoog maar het is wel een voldoende en ik ben er heel blij mee!!!

    jullie nog heel veel plezier op reis!!!!
    geniet ervan!!

    xxxjes daphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Egbert, Margriet en Joke

Wij vertrekken 5 november 2011 tot donderdag 1 december 2011 met een rondreis door China, Tibet en Nepal. Hieronder een overzicht waar wij wanneer ongeveer uit zullen hangen. Zaterdag 5 november vliegen we om 18.35 uur vanaf Schiphol naar Beijing met vlucht KL897. Op zondag 6 november komen we om 9.50 uur plaatselijke tijd in Beijing aan. Na met een gids Beijing te hebben bekeken vertrekken we woensdag 9 november om 20.09 uur met de trein naar Lhasa. Daar komen we op vrijdag 11 november om 16.00 uur aan. Op dinsdag 15 november vertrekken we met een auto en chauffeur vanuit Lhasa richting Nepal. We overnachten achtereenvolgens in Gyantse, Shigatse (2 nachten), Sakya, Rongbuk (daar bezoeken we de volgende dag het Mount Everest Basecamp). Vervolgens hebben we een transfer naar Lao Tingri. Maandag 21 november steken we te voet de grens over met Nepal en hebben we een transfer van Kodari naar Kathmandu. Donderdag 24 november vertrekken we naar Chitwan N.P. Zondag 27 november vertrekken we van Chitwan N.P. naar Pokhara. Dinsdag 29 november komen we weer terug in Kathmandu waar we op woensdag 30 november om 14.15 uur vertrekken met vlucht 9W 261 JetAir naar Delhi. Daar komen we om 15.45 uur aan. Helaas moeten we dan even wachten tot 01.50 uur op vlucht KL872 die ons weer naar Nederland zal brengen. Als alles goed gaat komen we op donderdag 1 december om 6.05 uur aan op Schiphol. We hebben er zin in en kijken erg uit naar de verschillende landen, culturen en natuur die we gaan zien. We zullen ons best doen deze blog regelmatig bij te werken met een berichtje als we tenminste over internet kunnen beschikken.

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 24062

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 01 December 2011

China - Tibet - Nepal

Landen bezocht: